Ciśnienie sprężania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lipekgrzes
    Classic
    • 2009
    • 9

    Ciśnienie sprężania

    Maicroft, true! :twisted:
  • arthek
    Classic
    • 2007
    • 28

    #2
    Ciśnienie sprężania

    Jak się je mierzy, na zimnym silniku czy na ciepłym ? :roll:
    Jakie wartości są dla nowej jednostki a jakie są graniczne ?
    Rozumiem ,że ciśnieniomierz wkręcamy w miejsce po świecach żarowych ?
    Dotyczy silnika - jak w podpisie.

    Z góry wielkie dzięki

    Pozdr
    Powered by Gnój !
    Variantsport by Ali MT Katowice
    Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
    1,9 TDI ASZ ++
    162 PS @ 369 Nm

    Komentarz

    • koja86
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 3178

      #3
      AKU naładowany na maxa silnik bez wtrysków i zakręcasz ciśnieniomierz na cylinder pierwszy i kręcisz potem na drugi kręcisz tak po kolei aż wykres będzie kompletny jeśli będzie słabszy jakiś cylinder to delikatnie wlewa się oleju i kręcisz jak raptem wzrośnie ciśnienie to masz pierścienie amen jak nie to zawory
      Takie zwykłe Ambiente

      Komentarz

      • kurynio
        Ambiente
        • 2007
        • 166

        #4
        Jeżeli chodzi o mocowanie, to raczej wykręca się wtryskiwacze i tam mocuje się przyrzad, co do wartości granicznych to moge powiedzieć, że problemy zaczynają się jeżeli cisnienie sprężania jest poniżej 30 bar, to rzadziej lub częsciej, ale już zaczynają się problemy ze sprawnym uruchamianiem, a jak jeszcze dojdzie niespecjalna kondycja akumulatora to dlugie krecenie murowane

        Komentarz

        • arthek
          Classic
          • 2007
          • 28

          #5
          Zamieszczone przez kurynio
          Jeżeli chodzi o mocowanie, to raczej wykręca się wtryskiwacze i tam mocuje się przyrzad, co do wartości granicznych to moge powiedzieć, że problemy zaczynają się jeżeli cisnienie sprężania jest poniżej 30 bar, to rzadziej lub częsciej, ale już zaczynają się problemy ze sprawnym uruchamianiem, a jak jeszcze dojdzie niespecjalna kondycja akumulatora to dlugie krecenie murowane
          Czy to znaczy ,że w PDeku trzeba wyjąć pompki ?!?
          Na zimnym , czy ciepłym ?
          Może ktoś wie jakie są wartości ciśnienia dla ASZeta ?
          Powered by Gnój !
          Variantsport by Ali MT Katowice
          Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
          1,9 TDI ASZ ++
          162 PS @ 369 Nm

          Komentarz

          • djczas
            RS
            • 2005
            • 9612

            #6
            arthek, a może zabierasz się że tak powiem od tylnej strony napisz może dlaczego w czym jest problem i czy rozrząd był zmieniany

            Komentarz

            • mroko
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 659
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Zamieszczone przez arthek
              Czy to znaczy ,że w PDeku trzeba wyjąć pompki ?!?
              Wystarczy wykręcić świece żarowe.
              Zamieszczone przez arthek
              Na zimnym , czy ciepłym ?
              Na ciepłym.
              Zamieszczone przez arthek
              Może ktoś wie jakie są wartości ciśnienia dla ASZeta ?
              w stanie normalnym wynosi 25-31 bar a wartość minimalna 19 bar.

              Pozdrawiam
              Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

              Komentarz

              • DGW
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 2330

                #8
                Zamieszczone przez mroko
                w stanie normalnym wynosi 25-31 bar a wartość minimalna 19 bar.
                to są wartości dla 1.9TDI VP o stopniu sprężania 19.5
                w PD jest nieco mniejsze ponieważ stopień sprężania jest 19

                Zamieszczone przez mroko
                arthek napisał/a:
                Na zimnym , czy ciepłym ?

                Na ciepłym.
                widzisz, też tak myślałem do czasu aż nie odwiedziłem parę warsztatów specjalizujących się w TDI. Wiem, w książce jest podane że olej min.30' ale niestety wszędzie robi się pomiar najlepiej "po nocy"

                Zamieszczone przez kurynio
                co do wartości granicznych to moge powiedzieć, że problemy zaczynają się jeżeli cisnienie sprężania jest poniżej 30 bar
                bez przesady, tyle to nowe mają
                NFPNorth-West
                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                WARSZTAT www.dsize.pl
                ->
                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Pomiar od zawsze robilo sie po nocy (tak tez kiedys wykonywalem w padlinie), co za sens jest robic na cieplym silniku, gdzie wiadomo, material juz 'napecznial' i wszystko w silniku sie uszczelnilo.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • kurynio
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 166

                    #10
                    Jeśli chodzi o rodzaj mocowania, to myślalem,że to VP.

                    dobrygrzeswawa, jezeli chodzi o 1,9 VP, to jeżeli jest 27-28 barów to juz pojawialą się problemy z uruchamianiem silnika, jak zadzialaja świece żarowe to odpali w miarę sprawnie, ale jeżeli jest na pograniczu i świece sie nie załączą to troszku trzeba judłać.

                    Zamieszczone przez mroko
                    wartość minimalna 19 bar
                    a to to już nie wiem, chyba z przełącznikiem grzania świec żarowych na desce rozdzielczej

                    Komentarz

                    • arthek
                      Classic
                      • 2007
                      • 28

                      #11
                      Zamieszczone przez djczas
                      arthek, a może zabierasz się że tak powiem od tylnej strony napisz może dlaczego w czym jest problem i czy rozrząd był zmieniany
                      djczas, rozrząd zmieniałem 15 kkm temu.
                      Pytam o pomiar ciśnienia, dlatego, że podczas standardowego chiptuningu okazało się ,że jedna z pompek ma dużą korekcję, nie pamiętam wartości ale podobno jeszcze nie graniczna.( 3-ci cylinder ).
                      Tuner wyjaśnił, że nie koniecznie musi to być wina pompki, bo również może to być coś z cylindrem.
                      Motorownia ma 190 kkm przelotu, z czego "u mnie " 30 kkm.
                      Silnik pracuje równo, oddaje moc równo ( wykres przebiegu krzywych w dziale tuning), z uruchamianiem na zmino nie ma problemu, pali od strzała (czasami tylko zaraz po uruchomieniu chwilkę sobie nierówno popracuje, szczególnie jak jest wiekszy mróz, ale PDeki ponoć tak mają.)
                      Oleju bierze w normie.
                      Więc ciśnienie chciałem sprawdzić, aby ewentualnie wykluczyć winę cylindra i pomału przygotować się na wymianę tej pompki.

                      Dzięki wszystkim za odzew.
                      Pozdr
                      Powered by Gnój !
                      Variantsport by Ali MT Katowice
                      Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
                      1,9 TDI ASZ ++
                      162 PS @ 369 Nm

                      Komentarz

                      • koja86
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 3178

                        #12
                        Zamieszczone przez arthek
                        Czy to znaczy ,że w PDeku trzeba wyjąć pompki ?!?
                        Na zimnym , czy ciepłym ?
                        Pompki zdjąć
                        Na zimnym silniku dokonuje się pomiaru
                        Takie zwykłe Ambiente

                        Komentarz

                        • DGW
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 2330

                          #13
                          Zamieszczone przez kurynio
                          dobrygrzeswawa, jezeli chodzi o 1,9 VP, to jeżeli jest 27-28 barów to juz pojawialą się problemy z uruchamianiem silnika, jak zadzialaja świece żarowe to odpali w miarę sprawnie, ale jeżeli jest na pograniczu i świece sie nie załączą to troszku trzeba judłać.
                          Byćmoże auta które mierzyłeś miały właśnie nie sprawny układ podgrzewania albo zużyty tłoko-rozdzielacz na pompie ponieważ przy 26 barach nie miałem nigdy, żadnych problemów z zapalaniem. Powiedzmy że rok temu, moja miała 27 barów i przy ok.-30'C zapalała po 2-3 obrotach silnika
                          Minimum 19 barów podają w magicznej księdze
                          a swoją drogą czytałem gdzieś ostatnio o jakimś TDI (1Z) z ciśnieniem na cylindrach 14 barów który nawet jeździł
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz

                          • kurynio
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 166

                            #14
                            Własnie jak jest bardzo zimno to palą lepiej, bo wtedy dzialaja swiece i podgrzewaja wnetrze cylindra, natomiast jest najgorzej jak pierwszy rozruch jest realizowany tylko dzięki wzrostowi cisnienia w cylindrze, jak temp. jest tylko nieco wyższa od temp. maksymalnej przy, której jeszcze załaczają się świece zarowe. Ostatnio mieliśmy octavkę z silnikiem ASV, przebieg 31 000km . Miala problem z uruchamianiem zimnego silnika(konieczność długiego judłania), ale właśnie w temperaturach 5-10 stopni, pierwsze co psrawdziliśmy to świece-OK, przekaznik-OK, paliwo, zawór zwrotny-OK, pomiar ciśnienia I-29,II-30,III-27,IV-27 pomiar na zimnym. Po zrobieniu głowicy, palił od dotknięcia.

                            Komentarz

                            • arthek
                              Classic
                              • 2007
                              • 28

                              #15
                              Zamieszczone przez koja86
                              Zamieszczone przez arthek
                              Czy to znaczy ,że w PDeku trzeba wyjąć pompki ?!?
                              Na zimnym , czy ciepłym ?
                              Pompki zdjąć
                              Na zimnym silniku dokonuje się pomiaru
                              Niedobrze, że trzeba pompki zdjąć , tego się obawiałem.Czemu nie można zmierzyć przez otwory po swiecach ?
                              Powered by Gnój !
                              Variantsport by Ali MT Katowice
                              Ropucha > Pumpeduse Dieselicious !
                              1,9 TDI ASZ ++
                              162 PS @ 369 Nm

                              Komentarz

                              • DGW
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 2330

                                #16
                                Zamieszczone przez kurynio
                                Własnie jak jest bardzo zimno to palą lepiej
                                ...ponieważ przy 26 barach nie miałem nigdy.
                                Zamieszczone przez kurynio
                                pomiar ciśnienia I-29,II-30,III-27,IV-27
                                to i tak z tego co piszesz, powinien załapać na dwóch od razu
                                Jakie ciśnienie było po zrobieniu głowicy??
                                W jaki sposób została naprawiona głowica??
                                Co było w niej uszkodzone??


                                Moim zdaniem brak związku i przyczyną nie była głowica. Na takim ciśnieniu powinien palić b.dobrze do tego jeszcze minimalny przebieg. Nie miałem tego auta na warsztacie więc co było przyczyną nie powiem. Równie dobrze mógł być źle ustawiony kąt wtrysku.
                                NFPNorth-West
                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                ->
                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                Komentarz

                                • mroko
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 659
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  #17
                                  dobrygrzeswawa, wartości te wziąłem z magicznej książki w której jeszcze było napisane że "temperatura oleju w czasie pomiaru powinna wynosić 80stopni".
                                  A może dlatego że każą sprawdzać na ciepłym to te wartości są trochę większe tak jak pisałeś.
                                  Pozdrawiam
                                  Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                                  Komentarz

                                  • DGW
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 2330

                                    #18
                                    dobrygrzeswawa, wartości te wziąłem z magicznej książki w której jeszcze było napisane że "temperatura oleju w czasie pomiaru powinna wynosić 80stopni".
                                    hehe u mnie napisali że min.30 :wink:
                                    Zamieszczone przez mroko
                                    A może dlatego że każą sprawdzać na ciepłym to te wartości są trochę większe tak jak pisałeś.
                                    być może
                                    NFPNorth-West
                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                    ->
                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                    Komentarz

                                    • kurynio
                                      Ambiente
                                      • 2007
                                      • 166

                                      #19
                                      Więc tak początek wtrysku był sprawdzany, nawet go troszkę przyspieszyliśmy, co do przebiegu to rzeczywiście niewielki była to naprawa gwarancyjna, więc głowica była na koncu po wymianach innych mniej inwazyjnych rzaczach, takich jak opisałem wcześniej. Co do innych pytań:
                                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                      Jakie ciśnienie było po zrobieniu głowicy??
                                      nie pamietam dokładnie na których dokładnie, ale 30-31bar

                                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                      W jaki sposób została naprawiona głowica??
                                      zostały wymienione zawory i prowadnice, no i uszczelka głowicy

                                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                      Co było w niej uszkodzone??
                                      nie było widocznych uszkodzeń z resztą nie zagłebialiśmy się w to)

                                      Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                      Moim zdaniem brak związku i przyczyną nie była głowica
                                      Ale po powyższej naprawie odpalał od razu no i klient więcej z tym problemem nie wrócił

                                      Komentarz

                                      • DGW
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 2330

                                        #20
                                        Zamieszczone przez kurynio
                                        dobrygrzeswawa napisał/a:
                                        Jakie ciśnienie było po zrobieniu głowicy??

                                        nie pamietam dokładnie na których dokładnie, ale 30-31bar
                                        no widzisz, to nawet nie poprawiło się o stopień różnicy między cylindrami który wynosi 5barów
                                        Zamieszczone przez kurynio
                                        dobrygrzeswawa napisał/a:
                                        W jaki sposób została naprawiona głowica??

                                        zostały wymienione zawory i prowadnice, no i uszczelka głowicy
                                        myślę że przefrezowanie gniazd i dotarcie zaworów by nie zaszkodziło, o uszczelniaczach pewnie zapomniałeś napisać
                                        Zamieszczone przez kurynio
                                        dobrygrzeswawa napisał/a:
                                        Co było w niej uszkodzone??

                                        nie było widocznych uszkodzeń z resztą nie zagłebialiśmy się w to)
                                        ale przecież jeśli by się coś działo to po przylgni będzie widać
                                        Zamieszczone przez kurynio
                                        dobrygrzeswawa napisał/a:
                                        Moim zdaniem brak związku i przyczyną nie była głowica

                                        Ale po powyższej naprawie odpalał od razu no i klient więcej z tym problemem nie wrócił
                                        dalej śmiem wątpić aby wpływ na odpalanie miała ta głowica. Niejednokrotnie, nieświadomie zdarza się coś naprawić przy naprawie czegoś innego. Może i tu był taki przypadek. Bardziej właśnie na to bym stawiał
                                        Zamieszczone przez kurynio
                                        była to naprawa gwarancyjna
                                        czyżby kolega w ASO pracował Robiłem kiedyś w pewnym ASO innej marki p.t. AR, znam to życie :wink: :szeroki_usmiech
                                        NFPNorth-West
                                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                        WARSZTAT www.dsize.pl
                                        ->
                                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                        Komentarz

                                        • kurynio
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 166

                                          #21
                                          masz racje o o uszczelniaczach zapomnialem, ale oczywiście też, zawory byly docierane,

                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • ZYBI68
                                            Rider
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 697
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            #22
                                            Panowie czytajac wypowiedzi to zrobiliscie rewolucje oczywiscie wg ASO . Ja szukalem odpowiedzi w kilku warsztatach i kazdy mial inna teorie . Teraz wiem jak powinni sprawdzac cisnienie .
                                            Mala relacja z wizyty w ASO
                                            1. Sprawdzili cisnienie na goracym silniku(wyszlo im od 21.2 do 21.4 Bara wydruk elektroniczny)
                                            2. Dokonali pomiaru na mojej bateri ktora byla padnieta
                                            3. Po 40 min dokonali ponownego pomiaru i cisnienie podskoczylo o 0.8 Bara w wydruku napisali silnik zimny.
                                            4. Diagnoza zrobic remont glowicy, pompy wtryskowej , rozebrac silnik w celu sprawdzenia uszkodzenia .
                                            Ja naprawde nie wiem czy smiac sie czy plakac.
                                            W zwiazku z tym mam pytanie oczywiscie jak pomiar jest prawdziwy - co jest przyczyna jak kompresja rosnie w miare wystudzania silnika podkreslam tak stwierdzilo ASO
                                            Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              Jak juz bylo wspomniane, stopien sprezania dla silnika AGR to 19.5, tak wiec jak jest wiecej to powinno byc dobrze.

                                              40 minut to nie jest zimny silnik. Zimny to jest jak ma temp otoczenia, czyli np po nocy

                                              Cisnienie sprezania w nowym silniku powinno wynosic pomiedzy 2.5 a 3.1 MPa, minimalne to 1.9MPa, największa dopuszczalna roznica miedzy cylindrami to 0,5MPa
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • ZYBI68
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 697
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                #24
                                                Maicroft, dzieki tylko wmawiali , iz powinno byc ok 30 bar. Jedno jest pewne trzeba w niektorych ASO zachowac zimna krew
                                                Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                                Komentarz

                                                • marekzu
                                                  L&K
                                                  • 2007
                                                  • 1412
                                                  • Superb II combi (3V5)

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez ZYBI68
                                                  wyszlo im od 21.2 do 21.4
                                                  jaki tam masz przelot w autku??

                                                  [ Dodano: Pią 11 Sty, 08 23:03 ]
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  stopien sprezania dla silnika AGR to 19.5
                                                  stopien sprezania a cisnienie sprezania to 2 rozne bajki

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...